dilluns, 2 d’abril del 2012

Llibertat, amnistia...


Si no tinguera cert optimisme i fóra catastrofista diria exactament les mateixes paraules que a dit mon pare a l’escoltar determinada notícia a la ràdio: “Açò és el fi de les autonomies, i damunt la gent no farà res i es quedarà queta”. La notícia és que el nou govern ha dit que vol que la reforma exprés de la constitució siga aplicada també a les autonomies, que aquestes a partir de l’any 2020 hauran de tindre un dèficit del 0%, perquè sinó se li les posara una multa del 0’2% del seu PIB, i si el dèficit continua augmentant, podran prendre’s responsabilitats penals contra els dirigents polítics de l’autonomia corresponent i podrà ser intervinguda pel govern central.
Si, és més que evident que d’ací al 2020 encara queda molt, i que per a fer tot açò s’hauria de reformar el Codi Penal, que és una llei orgànica i necessita molta burocràcia de pel mig, a més de dos terceres parts de les Corts, però amb la majoria aclaparant del PP tant a la cambra alta com a la baixa i que la reforma exprés de la Constitució també hauria d’haver sigut igual, no crec que siga massa complicat que s’aprobe. I jo em pregunto que cóm pot ser que tot el món estiga contínuament a favor de la modificació del Codi Penal per fer-ho més dur, quan es tracta d’una llei orgànica que priva de drets i llibertats a les persones. A més de que cóm és possible que un govern intervinga un altre, estem bojos o què?
Possiblement alguns heu pensat que si, que deurien d’anar tots a la presó i que el govern de l’Estat té dret a intervindre a qualsevol govern autonòmic o local. Però jo crec que no és així, perquè la restricció de drets i llibertats no és una cosa que s’haja de prendre a la lleugera. Estem suposadament a un Estat democràtic, i la democràcia que jo sàpiga es caracteritza per la lliure elecció dels governants i després tota una sèrie de llibertats, drets i deures que s’han de complir, però amb l’enduriment continu del Codi Penal no s’està complint aquesta democràcia. Sobre açò no tinc res més a dir.
En quant a la intervenció del govern autonòmic per part del govern estatal em pareix una barbaritat pel simple fet de que, si el govern estatal fora el que està per damunt del sostre de dèficit, qui l’intervindrà, la UE?, no crec sincerament, i si així fora em pareixeria igual de malament, perquè no són ningú per fer-ho obertament. Açò l’única cosa que fa és que aparega un control ferri sobre les autonomies i que el poc dret d’autodeterminació que tenen, desaparega. Volem això?, volem tornar enrere en el temps i estar com a l’època de Franco? Jo no, i crec que moltíssima gent tampoc, per això tots hem de lluitar en contra d’aquestes lleis centralistes, ja no dic espanyolistes, perquè això realment és el de menys, no estic en contra d’Espanya, estic en contra del centralisme i a favor de les meues llibertats i la meua cultura. Així que recuperaré i modificaré un crit de la “transició”, encara que la rima se’n vaja a cagar:
Llibertat, amnistia, Estatut d’Estat Federal! O potser millor encara, Constitució de país. Ahí ho deixo, i que cadascú pense el que vullga.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada